۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸

نسبت به سال ۱۴۰۲؛

آمار سرقت در قزوین ۱۸ درصد کاهش داشته است

آمار سرقت در قزوین ۱۸ درصد کاهش داشته است

قزوین- فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه پیشگیری از سرقت نیازمند مشارکت همگانی است، گفت: آمار سرقت در استان قزوین نسبت به سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ابراهیمی در نشست خبری فرماندهی انتظامی استان قزوین که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن جلسات شهید حق‌شناس برگزار شد، اظهار کرد: شهادت در جبهه مقاومت در واقع برگ زرین و افتخاری برای ما است و شهادت خللی در عزم راسخ ایجاد نکرده بلکه اسباب اتحاد و انسجام ما خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: اقدام سپاه در شب گذشته دل تمام مسلمین را شاد کرد و نشان داد که اگر در ادامه رژیم صهیونیست کاری انجام دهد پاسخ محکم‌تری دریافت خواهد کرد.

وی افزود: هفته فراجا امسال از سیزدهم مهرماه الی ۳۰ مهرماه با شعار «پلیس هوشمند و مردم قانون‌مدار» آغاز خواهد شد که ما این ایام را به کارکنان ۱۷ رسته خدمتی که برای امنیت، آرامش و آسایش مردم تلاش می‌کنند تبریک می‌گوئیم.

این مسئول ابراز کرد: علت انتخاب این شعار در دو بخش مهار کنترل و پیشگیری از پلیس هوشمند و اقدامات هوشمند و بخش پاسخ سریع و با دقت به مطالبات مردم تعریف می‌شود که تحقق این اهداف پلیس نیاز مشارکت همه‌جانبه مردم، رعایت قانون و قانون‌مداری است.

وی با تأکید بر اینکه قانون‌مداری شرط امنیت و آرامش است ادامه داد: رویکرد پلیس پرهیز از برخورد و اجتماع‌محوری و ایجابی است و تنها برخورد پلیس با کسانی که اسباب به هم خوردن آرامش، امنیت و زیر پا گذاشتن قانون خواهد بود که این رویکرد در میزان تعاملات پلیس با مردم و مردم با پلیس بسیار اثرگذار خواهد بود.

این مسئول ابراز کرد: مؤلفه تشکیل دهنده امنیت پایدار داشتن جامعه باثبات، توسعه‌یافته و باثبات است که همه ما باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

وی مطرح کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در لبنان و شهادت شهید سید حسن نصرالله و سایر شهدای مقاومت محور برنامه‌های ما در این محوریت قرار خواهند گرفت و ۱۲۰ عنوان برنامه در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، قرآنی در هفته ناجا برگزار می‌شود.

ابراهیمی گفت: انجام برنامه‌هایی از جمله میثاق با شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، انجام برنامه‌های مضاعف، تسهیل جهت حل مشکلات شهروندان، برنامه‌های آگاه‌سازی در صداوسیما، حضور در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، حضور در نماز جمعه برای گفت‌وگو با شهروند و انجام اقداماتی از قبیل ارائه خدمات پزشکی، برگزاری مسابقات مختلف برای کارکنان و اعمال تخفیف برای خودروهای در پارکینگ از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه از ابتدا سال تاکنون ۴۴ پلیس به درجه شهادت نائل شدند تصریح کرد: با توجه به اینکه پیشگیری از سرقت نیازمند مشارکت همگانی است اما آمار سرقت نسبت به سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی داشته و در حوزه کشفیات آمار افزایش ۷ درصدی را شاهد هستیم که در حوزه سرقت خرد ۲ هزار ۹۰۰ نفر دستگیر شدند و برای سرقت‌های مهم تشکیل پرونده انجام شده است.

وی افزود: در حوزه دستگیری و انهدام مواردی از قبیل دستگیری پنج باند حرفه‌ای سرقت متشکل از ۱۷ نفر که ۱۰۰ فقره سرقت به منزل داشتند، سارقین خودرو سه باند حرفه‌ای متشکل از ۱۹ نفر که ۱۰۰ فقره سرقت داشتند، دستگیری و انهدام سه باند ۱۲ نفره سرقت خودرو، منزل و امکان خصوصی، سارقین ترانس برق و دستگیری ۲۵ مورد سرقت موتورسیکلت انجام شد.

این مسئول عنوان کرد: در این حین برخی افراد سودجو برای انجام سرقت با عنوان پلیس وارد منازل می‌شوند که ما از شهروندان می‌خواهیم هیچ فردی را که دارای مدارک قانونی نبوده را به منزل خود راه نداده و موضوع را به پلیس گزارش دهند.

وی با اشاره به کاهش ۳۷ درصدی سارقین در حال حرکت مغازه مطرح کرد: در خصوص کسانی که بیش از چهار بار سرقت انجام دادند طرح پابند الکترونیکی اعمال می‌شود که تاکنون برای ۶۰ مورد اعمال شده است.

ابراهیمی تأکید کرد: در خصوص ۱۸ فقره قتلی که از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده تمام موارد با اقدامات فنی و پلیسی کشف شده است.

وی ادامه داد: تعداد دستگیرشدگان از ابتدا سال جاری تاکنون ۱۲ هزار ۷۷۴ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

این مسئول تأکید کرد: در حوزه مواد مخدر هزار ۳۹۴ نفر دستگیر شدند که مسئله اصلی ما این است که در ماده ۱۶ کمپ مشکلی وجود ندارد اما برای نگهداری افراد دستگیرشده لازم است نسبت به این تأمین مکان اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 6244585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha